Використання сервісів Web 2.0

Зупинимось докладніше на одному із типів веб – сервісів. Розглянемо мережеві журнали (блоги) і оцінимо можливості реалізації їх технологій у навчально-виховному процесі. Блог (англ. blog, від web log, "мережний журнал або щоденник подій") — це веб - сайт, основний вміст якого становлять записи (пости), що регулярно додаються, оновлюється користувачем. Блог є специфічною формою організації спільноти користувачів навколо певного автора чи авторів блогу. За розміщенням блоги можуть бути - мережними або окремими. За авторством - особистими або суспільними. За змістом – тематичними або загальними. Відвідувачі блогу не лише переглядають публікації,а і можуть дописувати свої коментарі, щодо публікацій на сторінках ресурсу.

До переваг сервісу слід віднести:
1.       доступність, простоту використання;
2.       ефективність та раціональність організації інформаційного простору;
3.       інтерактивність;
4.       мультимедійність;
5.       надійність;
6.       безпечність.
Великий комунікаційний потенціал і можливості, які надають блоготехнології дозволяють учасникам навчального процесу ефективно вирішити такі питання, як:
1.       створення особистого інформаційного простору, наприклад, педагога –предметника;
2.       організація закритих і відкритих співтовариств для колективної творчої співпраці;
3.       забезпечення взаємодії між учнями і вчителем, класним керівником і батьками для розв‘язування питань, поточних проблем і організаційних моментів;
4.       проведення групових консультацій, обговорень, дискусій;
5.       надання учням можливості обміну інформацією одне з одним;
6.       застосування в навчальному процесі тестів та опитування;
7.       створення електронних бібліотек;
8.       створення спільних медіасховищ.
Блог може бути не тільки платформою, де озвучуються і реалізуються думки та їдеї автора, а й місцем спільного обговорення та розв‘язання нагальних освітніх задач (блог методоб‘єднання вчителів - предметників http://imtrmk.blogspot.co.uk/ ). Таким чином вчителі дістали зручний сучасний інструмент для впливу на ефективність навчання і можуть створювати блоги для різних цілей, застосовуючи їх:
1. В якості теки матеріалів до тієї чи іншої теми. Учитель завантажує у свій блог, карти, фотографії, презентації тощо, щоб потім задіяти їх на уроці. До цієї роботи слід залучати і учнів, щоб разом наповнювати скриньку знань, наприклад як це реалізовано у блогах Н.Братішко та О.Вороновської (http://dzvinochok14.blogspot.com/ , та http://voronovskaya.blogspot.com/).
2. В якості інструменту організації колективної роботи. Користувачі блогу спілкуються один з одним, обмінюються думками, вчаться розподіляти обов'язки, розв'язують конфлікти, що виникають у спільній діяльності. Спільна творча праця зближує учнів, виховує такі цінні людські якості, як довіра, вимогливість, взаємооцінка і взаємоконтроль. Результати спільної роботи викладаються на сторінках блогу, наприклад, як це зроблено Т. Орловою (http://podarok77.blogspot.com/2008/01/blogpost.html).
3. Як засіб організації самостійної роботи (оголошення завдання і контроль щодо його виконання). Приклад - блог Я. Федорака (http://nub.com.ua/2009/07/animating-theball/). Учні бачать інструкцію застосування тих чи інших знань, так і результат, який повинен бути на кожному етапі реалізації її . Через коментарі вони отримують поради та підказки. На сторінках блогу шукаються шляхи розв’язування виникаючих проблем, узгоджується співпраця користувачів .
4. В якості оцінювання знань, умінь і навичок учнів та засобу самоконтролю. На сторінках блогу можна розмістити самостійну, контрольну роботу, тести, вправи, задачі, інші завдання. Приклад можна подивитися на сайті http://fizkab.blogspot.com/2009/10/blog-post.html , який створила О.Кабакова.
5. Як засіб рефлексії – учні фіксують у своїх записах на сторінках блогу, про що вони дізнались, чому навчилися, виконуючи завдання, діляться проблемами, допомагають один одному порадами. Прикладом можна назвати знову ж сайт http://fizkab.blogspot.com/2009/11/blog-post_10.html.
6. В якості презентації дітьми власних творчих робіт. Тут учні мають можливість бути побаченими, почутими і оціненими учасниками мережевої спільноти, одержати відгуки, коментарі, що дуже важливо для їхньої самооцінки. В Панфілівському НВК створений блог – шкільна газета «Словограй» (http://slovogra14.blogspot.com/).  Світ шкільної преси - значима частина внутрішкільного життя, до виражає його багатогранність і динамічність, тому робота над шкільною інтернет – газетою важливий засіб самовираження дітей. На сторінках газети учні проводять різні опитування, конкурси, публікуються творчі роботи, демонструються фотографії, створюються дискусійні площадки. Над випусками газети працює цілий колектив творчої молоді  редактори, дизайнери, кореспонденти. В процесі спільної діяльності встановлюється взаєморозуміння між учнями різних класів. Робота ведеться під керівництвом Н.Братішко – вчителя української мови та літератури, та І.Синяк – вчителя інформатики.
В учбовому процесі школи інтернет – технології можуть бути представлені таким
чином:
1.       блог вчителя – предметника;
2.       блог класу;
3.       блог - читацький щоденник;
4.       блог - щоденник гуртка;
5.       блог предметного об’єднання;
6.       блог – бібліотека;
7.       блог навчального проекту;
8.       блог-портфоліо вчителя;
9.       блог - електронний зошит учня;
10.   блог керівництва шкільного закладу;
11.   блог шкільного психолога;
12.   блог для спілкування з батьками;

13.   блог - шкільна газета

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Що таке cервіси Web 2.0?