Переваги та недоліки сервісів Web 2.0
Переваги Web 2.0
Web
2.0 має безперечні плюси. В звичайних сервісах (в сервісах Веб 1.0)
користувач, за своєю суттю, є пасивним споживачем послуг. Концепція Веб 2.0
передбачає активну діяльність користувачів, що орієнтована на участь в
створенні контенту ресурсу. В процесі розвитку сервісу враховується досвід і
думка користувачів даного сервісу. Це робить ресурси Веб 2.0 більш
інтерактивними і надає користувачам свободу самовираження.
Недоліки Web 2.0
При використанні технологій Web 2.0 власник сайту стає орендарем
сервісу і/або дискового простору у певної сторонньої компанії. Залежність, що
виникає при цьому, формує ряд недоліків нових сервісів:
Залежність сайтів від рішень сторонніх компаній, залежність якості роботи
сервісу від якості роботи багатьох інших компаній.
Слабка
пристосованість нинішньої інфраструктури до виконання складних обчислювальних
завдань в браузері.
Вразливість конфіденційних даних, що зберігаються на сторонніх серверах,
для зловмисників (відомо про випадки розкрадання особистих даних користувачів,
масові зломи облікових записів блогів).
Сайт епохи Web 2.0 на перший погляд є інтерактивним і доброзичливим, дозволяє
себе легко налаштовувати. Проте, збір статистики про користувачів, їх переваги
та інтереси, особисте життя, кар’єру, коло друзів можуть допомогти власнику
сайту маніпулювати спільнотою. За самими песимістичними прогнозами численні
сайти Веб 2.0 вкупі з іншими сучасними технологіями створюють прообраз тоталітарної
системи «Великого брата».
Приклади сайтів Web 2.0:
Вікіпедія — Вільна багатомовна енциклопедія.
Google Maps — Google-карти.
Flickr — онлайн-фотоальбом.
del.icio.us — служба онлайнових закладок.
Netvibes — Персональний десктоп.
Digg.com — Новинний ресурс.
Pligg — Веб 2.0 CMS.
Quintura — Візуальна пошукова система з інтуїтивною картою підказок.
Live Journal — Сервіс для ведення блогів.
Youtube — Відеосервіс.
MySpace — Сайт мережних співтовариств.
Last.fm — Музичне співтовариство.
Ucoz — Веб-сервіс для створення сайтів.
Таким чином, при Web 2.0 Інтернет
сприймають перш за все, як засіб комунікації, його об’єктами є медіа-сервіси,
блоги, агрегатори, соціальні мережі, а суб’єктами – співучасники.
Комментарии
Отправить комментарий